ایده بازار چیست؟

۰۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰ کد : ۴۳۵ اخبار داخلی
تعداد بازدید:۹۱۱
ایده بازار  چیست؟

درباره ایده بازار

ایده یا به‌عبارت فارسی «انگاره» در حقیقت یک طرح ذهنی است. شاید بتوان ایده‌پردازی را اولین گام برای حل یک مشکل یا برآورده‌کردن یک نیاز دانست.
به‌عبارت دیگر ایده، ساده‌ترین راه‌حلی است که آدمی برای حل یک مسأله یا نیاز، به آن فکر می‌کند. به بیان دیگر، ایده مبتنی بر تفکری است که به این سئوالات پاسخ دهد: چه کنیم؟ چرا؟ چگونه؟ برای چه کسانی؟ پیش‌نیازها چیست؟
در یک تعریف ساده، هرآنچه برای حل یک مسئله، به ذهن می‌رسد را ایده می‌گویند، صرف نظر از این‌که به چه میزان عملی، کاربردی و یا منطقی باشد. انگاره، فکر یا پیشنهاد جدید و باارزشی است که هنوز تبدیل به محصول و یا کسب و کار نشده است.
ایده‌بازار رویدادی است فرهنگی-ترویجی که می‌تواند برای ایده‌پردازان جنبه اقتصادی دارد بنابراین شرکت در رویداد ایده‌بازار برای طراحان و ایده‌پردازان علاوه بر اینکه می‌تواند باعث شناسایی و شناساندن فرصت‌های شغلی و ارتباطی بسیار مفید باشد، می‌تواند در صورت برتری ایده‌ها نیز به فرصتی اقتصادی تبدیل شود که در وهله اول به صورت دریافت جایزه و کمک هزینه تولید باشد و در ادامه جذب سرمایه از سوی تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران این صنعت باشد.
 

ایده‌‌بازار زیست‌بومی دانش‌بنیان است که با نگرشی نوآورانه و خلاقانه و مطالعه به‌روزترین و کارآمدترین روش‌های توسعه‌ کارآفرینی و افزایش ثروت ملی و سرمایه‌های اجتماعی سعی در ارائه و اجرای روش‌های بومی شده موثر در کشور دارد.

وضعیت مالکیت معنوی ایده‌ها در این رویداد چگونه است؟
مالکیت معنوی برای ایده‌های اولیه و خام تعریف نمی‌شود. مطابق قوانین ثبت اختراع و طرح کشوری و جهانی، یک ایده برای ثبت باید به طرح قابل اجرا، اختراع یا محصول قابل ارائه تبدیل شود. برای طی مراحل اولیه نیازی نیست ایده ثبت شده باشد.
 

 

کلید واژه ها: ایده بازار


نظر شما :